sobota, 6 listopada 2021

Jak wykorzystać media społecznościowe w nauce języków obcych?

Żyjemy w czasach, w których trudno jest sobie wyobrazić nawet jeden dzień bez smartfona, internetu, mediów społecznościowych. Świat aplikacji, gier, Instagrama czy Facebooka może prowadzić do różnego rodzaju uzależnień, z których najbardziej chyba teraz popularny jest fonoholizm. Jestem oczywiście zwolenniczką zrównoważonego podejścia do urządzeń i udogodnień technologicznych. Jeśli jednak media społecznościowe są częścią naszego życia (uważajmy, żeby nie była to zbyt duża część) niech czas, który im poświęcamy będzie jak najlepiej wykorzystany!

Oto kilka pomysłów:


  1. Dołącz do grup językowych


Facebook jest społecznością, w której możemy znaleźć wiele różnorakich grup tematycznych, również tych związanych z nauką oraz nauczaniem języków obcych. Jeśli myślisz poważnie o swoim rozwoju językowym, warto do takich grup dołączyć lub samemu je stworzyć. Dzięki temu będziesz częścią środowiska, które zmierza do osiągnięcia takiego samego celu jak ty. Przynależność do grupy daje nie tylko możliwość dzielenia się wiedzą oraz weryfikacji swoich umiejętności, ale także stworzenia relacji, dzięki którym otrzymasz wsparcie i motywację do działania, a przede wszystkim będziesz w stałym kontakcie z językiem.


  1. Udzielaj się na forach


Przynależność do grupy jest pierwszym, podstawowym krokiem do zwiększenia swojej efektywności językowej. Nie wystarczy jednak być tylko biernym obserwatorem. Jeśli chcesz „czerpać pełnymi garściami” z możliwości, które mogą dać media społecznościowe, musisz być ich aktywnym uczestnikiem: dodawać ciekawe posty, linki, filmiki, udzielać się w dyskusjach, komentować, zadawać pytania.


  1. Obserwuj blogi językowe


Internet może być kopalnią wiedzy – trzeba tylko umieć tej wiedzy w odpowiedni sposób szukać. W tym miejscu chciałabym polecić dwa blogi, które sama obserwuję:


https://trenerangielskiego.com/


Blog skierowany do dorosłych będących na różnych poziomach zaawansowania prowadzony przez Beatę Topolską, która proponuje ciekawe metody uczenia się języka angielskiego oraz przedstawia przykładowe lekcje.


https://bilikid.pl/


Blog dedykowany dzieciom i ich rodzicom. Autorka, Paulina Tarachowicz, promuje naukę poprzez zabawę, książeczki i piosenki.


Oba polecam z całego serca!


  1. Subskrybuj kanały na Youtube


Tutaj chciałabym odnieść się do wpisu Beaty Topolskiej na ten temat:

https://trenerangielskiego.com/10-najlepszych-kanalow-na-youtube-do-nauki-angielskiego/


Są to naprawdę cenne i przydatne propozycje.


Artykuł, który właśnie czytacie, był dla mnie inspiracją do samorozwoju oraz zwiększenia mojej własnej efektywności jako nauczyciela języka angielskiego. Stąd pomysł na projekt, który chcę zadedykować moim uczniom.


Jeśli chcesz stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie nauka języka angielskiego, serdecznie zapraszam się do dołączenia do grupy Face your English on Facebook: English Discussion Club https://www.facebook.com/groups/310108247303524



Opis projektu:


Face your English on Facebook: English Discussion Club zakłada stworzenie społeczności uczniów w aplikacji Facebook, którzy będą komunikować się wyłącznie w języku angielskim i pod kierunkiem nauczyciela-anglisty podejmować dyskusje na różnorakie tematy. Inicjatywa ta skierowana jest do wybranych przez nauczyciela uczniów i traktowana będzie jako element dodatkowy w procesie dydaktycznym. Dzięki niej uczniowie będą mięli możliwość wypróbowania swoich sił językowych w praktyce (ang. face their English) przy pomocy popularnych rozwiązań technologicznych (ang. on Facebook), jakie dają media społecznościowe.


Cel główny:


Udoskonalenie umiejętności językowych uczniów oraz stworzenie im przestrzeni rozwoju w ramach używanych przez nich narzędzi komunikacyjnych


Cele szczegółowe:


  • stworzenie uczniom możliwości mówienia i podejmowania dyskusji w języku angielskim

  • wspieranie językowe uczniów zdolnych

  • przygotowanie uczniów do matury rozszerzonej z języka angielskiego

  • przygotowanie językowe uczniów do podjęcia w przyszłości pracy zawodowej

  • rozwijanie więzi na płaszczyźnie uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel

  • zapewnienie pomocy mentorskiej oraz wsparcia nauczyciela na każdym etapie pracy uczniów

  • umożliwienie uczniom zdobyci dodatkowych ocen z języka angielskiego lub języka angielskiego zawodowego


Realizacja:


  • spontaniczne dyskusje na wybrane przez nauczyciela lub zaproponowane przez uczniów tematy (również na podstawie filmów, artykułów, tekstów piosenek, cytatów z książek, wiadomości bieżących, grafik)

  • teksty podsumowujące dyskusje pisane przez uczniów (np. rozprawka, artykuł, opowiadanie)

  • baza materiałów edukacyjnych z zakresu języka angielskiego w reklamie/architekturze krajobrazu/ogrodnictwie/energetyce

  • prezentacje multimedialne uczniów


Życzę sobie i Wam owocnej współpracy – do zobaczenia na Facebooku!



Link do grupy: https://www.facebook.com/groups/310108247303524





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz