Learning a language is about words. Yes, that's true. You are supposed to absorb thousands of words, phrases and constructions. Learning a language is about words...but not only. It is about pictures, sounds, movements and ideas. It is a way of thinking and understanding. There are three types of learners: those focusing on the visual, those fond of the audible, and those keen on the kinesthetic.
wtorek, 26 listopada 2013
czwartek, 24 października 2013
Culture, Customs and Celebrations
Dla tych z Was, którzy interesują się kulturą krajów anglojęzycznych postanowiłam stworzyć serię artykułów dotyczących świąt, zwyczajów i ciekawostek. Artykuły te będą pisane po angielsku z uwzględnieniem różnych poziomów zaawansowania. Po każdym z nich znajdziecie mini quiz sprawdzający zrozumienie przeczytanego tekstu. Życzę przyjemnej zabawy z językiem! :)
poniedziałek, 14 października 2013
Dzień Nauczyciela
Dzisiejszy artykuł powstał z chęci docenienia roli nauczyciela w społeczeństwie. Wydaje mi się, że jest to obecnie zawód wzbudzający wiele kontrowersji. Z jednej strony zazdrości się nauczycielom, a z drugiej nikt za nic by się z nauczycielami nie zamienił. Jak każda rola społeczna, rola nauczyciela niesie za sobą zarówno plusy, jak i minusy, wyzwania i trudności.
piątek, 11 października 2013
Egzamin gimnazjalny - strategie: część IV
STRATEGIE
Wypowiedź pisemna - krótki tekst użytkowy (e-mail) jest ostatnią częścią egzaminu gimnazjalnego na poziomie rozszerzonym. Może ona sprawić problemy uczniom, którzy mają trudności w zastosowaniu zasad gramatycznych oraz językowych w praktyce. Jedynym sposobem na poradzenie sobie z tym zadaniem jest jak największa ilość ćwiczeń związanych z pisaniem. Piszcie więc jak najczęściej - i nie tylko zadania do szkoły; nawiązujcie kontakty mailowe z anglojęzycznymi rówieśnikami. To naprawdę wspaniała zabawa!
sobota, 5 października 2013
Egzamin gimnazjalny - strategie: część III
STRATEGIE
Znajomość funkcji i środków językowych
Znajomość funkcji i środków językowych
Dla wielu uczniów jest to najtrudniejszy typ zadań egzaminacyjnych. Zadania te wymagają od ucznia dobrej znajomości zarówno słownictwa, jak i gramatyki, a także umiejętności logicznego myślenia językowego.
piątek, 27 września 2013
czwartek, 26 września 2013
Egzamin gimnazjalny – strategie: część I
Zestaw egzaminacyjny z języka angielskiego składa się z poziomu podstawowego oraz rozszerzonego. Gimnazjaliści mają obowiązek podejść do poziomu podstawowego, a poziom rozszerzony wybierają opcjonalnie. Zestaw na obu poziomach składa się z następujących części:
- rozumienie ze słuchu
- rozumienie tekstów pisanych
- znajomość środków językowych
-
wypowiedź pisemna (tylko na poziomie rozszerzonym).
Zestaw
standardowy zawiera zadania zamknięte różnego typu (wyboru wielokrotnego, zadań
na dobieranie oraz uzupełnianie zdań w odpowiednie luki tekstu). Zadania
zamknięte sprawdzają rozumienie ze słuchu oraz rozumienie tekstów czytanych.
Zestaw zawiera również zadania otwarte: z luką, na tłumaczenie fragmentów zdań
oraz zadanie otwarte krótkiej odpowiedzi, w którym uczeń musi stworzyć krótki
e-mail. Zadania otwarte sprawdzają znajomość środków językowych: poprawność
gramatyczno-ortograficzną i leksykalną, a także umiejętność logicznego i
spójnego przekazywania informacji pisemnej.
Za
poprawne wykonanie wszystkich zadań można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
STRATEGIE
Zadania na rozumienie ze słuchu
Subskrybuj:
Posty (Atom)