Zestaw egzaminacyjny z języka angielskiego składa się z poziomu podstawowego oraz rozszerzonego. Gimnazjaliści mają obowiązek podejść do poziomu podstawowego, a poziom rozszerzony wybierają opcjonalnie. Zestaw na obu poziomach składa się z następujących części:
- rozumienie ze słuchu
- rozumienie tekstów pisanych
- znajomość środków językowych
-
wypowiedź pisemna (tylko na poziomie rozszerzonym).
Zestaw
standardowy zawiera zadania zamknięte różnego typu (wyboru wielokrotnego, zadań
na dobieranie oraz uzupełnianie zdań w odpowiednie luki tekstu). Zadania
zamknięte sprawdzają rozumienie ze słuchu oraz rozumienie tekstów czytanych.
Zestaw zawiera również zadania otwarte: z luką, na tłumaczenie fragmentów zdań
oraz zadanie otwarte krótkiej odpowiedzi, w którym uczeń musi stworzyć krótki
e-mail. Zadania otwarte sprawdzają znajomość środków językowych: poprawność
gramatyczno-ortograficzną i leksykalną, a także umiejętność logicznego i
spójnego przekazywania informacji pisemnej.
Za
poprawne wykonanie wszystkich zadań można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
STRATEGIE
Przykład: Tom likes horse-riding and
training martial arts. But, what is the most exciting for him is riding a
motorbike.
What is Tom’s
favourite activity?
A.
horse-riding
B. martial arts C. riding a
motorbike
Mimo, że wszystkie trzy odpowiedzi zostały ujęte w
nagraniu, to tylko odpowiedź C jest poprawna – mówi nam o tym wyrażenie w
stopniu najwyższym przymiotnika “the most exciting”.
Przykład: Smoking has got both
advantages and disadvantages. One of the advantages is the pleasure one feels
while smoking. However, it is harmful for our health.
Smoking hasn’t got
any advantages. T/F
Może się zdarzyć tak, że uczniowie odpowiedzą na takie
pytania twierdząco – będą bowiem uważać, że palenie nie ma żadnych zalet
(prawda ogólna, związana z profilaktyką prozdrowotną). Nagranie mówi
jednak wyraźnie o wadach i zaletach palenia.
Przykład: Speaker 1: Yes, I’m
inside at last. I couldn’t find the right platform, but fortunately I didn’t
miss it.
What means of transport is the speaker travelling by?
A.
bus B.
train C. plane D. car
Poprawną
odpowiedzią jest odpowiedź B – uczeń ma za zadanie “wyłapać” z nagrania
słowo-klucz, którym jest w tym przypadku „platform” – „peron”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz