Pewnie nie raz zastanawiałeś/zastanawiałaś się jak to jest, że niektóre metody uczenia się działają w przypadku twoich znajomych, a w twoim własnym nie. Jak to możliwe, że ucząc się języka próbuję zastosować wszystkie znane mi triki czy znalezione w internecie wskazówki i bezskutecznie? Czy jesteś ze mną coś nie tak? Czy kiedykolwiek w ten sposób myślałeś/myślałaś? Zapewniam cię, że wszystko z tobą w porządku. Uwierz – nie tylko ty masz takie problemy. Tak naprawdę reklamy metod nauczania wypuszczane przez szkoły językowe czy kursy do samodzielnej nauki zapewniające, że nauka w miesiąc jest możliwa to moim zdaniem mit. Każda z metod ma swoje plusy i ograniczenia, każda wymaga twojego czasu i zaangażowania. Ale żeby zacząć uczyć się języka w pełni efektywnie, musisz zajrzeć w głąb siebie i odpowiedzieć sobie na pytanie: jaką osobą właściwie jesteś i co jest twoim językowym celem. Znając swój typ osobowościowy, łatwiej będzie ci dobrać odpowiednie metody uczenia się oraz zestawy ćwiczeń językowych. Każdy jest inny i to co „działa” na jednego, niekoniecznie sprawdzi się w przypadku drugiego.
niedziela, 29 listopada 2015
Osobowość a styl uczenia się języków obcych
Pewnie nie raz zastanawiałeś/zastanawiałaś się jak to jest, że niektóre metody uczenia się działają w przypadku twoich znajomych, a w twoim własnym nie. Jak to możliwe, że ucząc się języka próbuję zastosować wszystkie znane mi triki czy znalezione w internecie wskazówki i bezskutecznie? Czy jesteś ze mną coś nie tak? Czy kiedykolwiek w ten sposób myślałeś/myślałaś? Zapewniam cię, że wszystko z tobą w porządku. Uwierz – nie tylko ty masz takie problemy. Tak naprawdę reklamy metod nauczania wypuszczane przez szkoły językowe czy kursy do samodzielnej nauki zapewniające, że nauka w miesiąc jest możliwa to moim zdaniem mit. Każda z metod ma swoje plusy i ograniczenia, każda wymaga twojego czasu i zaangażowania. Ale żeby zacząć uczyć się języka w pełni efektywnie, musisz zajrzeć w głąb siebie i odpowiedzieć sobie na pytanie: jaką osobą właściwie jesteś i co jest twoim językowym celem. Znając swój typ osobowościowy, łatwiej będzie ci dobrać odpowiednie metody uczenia się oraz zestawy ćwiczeń językowych. Każdy jest inny i to co „działa” na jednego, niekoniecznie sprawdzi się w przypadku drugiego.
czwartek, 30 kwietnia 2015
Z życia nauczyciela...
W tym miejscu pragnę się troszkę pochwalić: ostatnio zostałam włączona do grona wyjątkowych nauczycieli. Tutaj znajdziecie link:
http://www.zsisim.pl/index.php/38-wyjatkowi-artykuly/301-wyjatkowi-nauczyciele-5
http://www.zsisim.pl/index.php/38-wyjatkowi-artykuly/301-wyjatkowi-nauczyciele-5
wtorek, 31 marca 2015
Język angielski zawodowy dla gimnazjalistów
Podczas Dni Otwartych Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji w Krakowie 11
marca 2015 roku odbyła się lekcja pokazowa języka angielskiego zawodowego
skierowana specjalnie dla gimnazjalistów. Tematem przewodnim lekcji była ochrona środowiska. Gimnazjaliści
poznawali słownictwo związane ze środowiskiem, tworzyli projekt ekologicznego
miasta, a także wzięli udział w projekcji krótkiego filmiku video Save
Our World (Chroń nasz świat). Uczniowie gimnazjum pracowali pod czujnym
okiem uczniów ZSIŚiM, którzy specjalnie dla nich wcielili się w służącą pomocą
drużynę GREEN TEAM. Celem lekcji
była prezentacja elementów języka angielskiego zawodowego oraz sposobów
nauczania języków obcych w ZSIŚiM, a także dostarczenie gimnazjalistom
pożytecznych wrażeń edukacyjnych. Pomysłodawczynią oraz organizatorką projektu
była Aneta Kwaśniak-Gawłowska.
piątek, 20 lutego 2015
eTwinning Projects
Ostatnio uczestniczyłam we wspaniałej konferencji poświęconej właśnie projektom eTwinning. eTwinning to bezpłatna platforma międzynarodowa, która pozwala na nawiązywanie kontaktów między nauczycielami oraz uczniami w celu wymiany doświadczeń, inspiracji oraz tworzenia różnorodnych projektów e-learningowych.
czwartek, 29 stycznia 2015
Angielski zawodowy w architekturze/budownictwie
Dziś mam dla was filmik video by
Doug Patt. Na jego podstawie stworzyłam zadanie językowe, którego celem jest
ćwiczenie rozumienia ze słuchu oraz specyficznego słownictwa związanego z
architekturą oraz budownictwem. Oglądając video History of Architecture: The Masters uczniowie nie tylko poznają
szereg cech architektonicznych budowli, ale także uczą się praktycznego użycia
poznanego słownictwa. Wsłuchując się w treści zaprezentowane w programie uczniowie
mają możliwość „przełączenia się na myślenie i rozumienie” w języku angielskim.
niedziela, 14 grudnia 2014
Angielski zawodowy: architektura krajobrazu, ogrodnictwo, inżynieria środowiska
Z
roku na rok coraz bardziej uświadamiam sobie jak ważne są specjalizacje. Język
angielski ogólny jest oczywiście w dzisiejszych czasach koniecznością, ale to dopiero
język specjalistyczny czy zawodowy stwarza uczniom więcej możliwości na rynku
pracy oraz w przyszłej karierze zawodowej. Na czym się koncentrować w nauce
języka zawodowego? Jak dopierać ćwiczenia, żeby były jak najbardziej praktyczne
i efektywne?
sobota, 15 listopada 2014
Angielski zawodowy: organizacja reklamy
Nauka
języka zawodowego nie musi być nudna i oparta tylko o podręczniki. Wręcz
przeciwnie – powinna bazować raczej na multimediach – różnego rodzaju
filmikach, przekazach medialnych, artykułach, ulotkach, kampaniach reklamowych.
Wszystkie te materiały mogą być wykorzystane zarówno podczas zajęć jak i
samodzielnej nauki.
Subskrybuj:
Posty (Atom)