Dziś mam dla was filmik video by
Doug Patt. Na jego podstawie stworzyłam zadanie językowe, którego celem jest
ćwiczenie rozumienia ze słuchu oraz specyficznego słownictwa związanego z
architekturą oraz budownictwem. Oglądając video History of Architecture: The Masters uczniowie nie tylko poznają
szereg cech architektonicznych budowli, ale także uczą się praktycznego użycia
poznanego słownictwa. Wsłuchując się w treści zaprezentowane w programie uczniowie
mają możliwość „przełączenia się na myślenie i rozumienie” w języku angielskim.
Questions to History of
Architecture: The Masters
1. Who
published „Essays on architecture”? Name three elements of each building
according to that architect.
2. Who
is famous for the edition of the Louvre Museum? What are its characteristic features?
3. What
are the features of Louis Kahn’s style?
4. What
are futuristic features?
5. What
is the material used by J. Augustus?
6. Who
is predecessor of skyscrapers?
7. Name
an example of a skyscraper.
8. What
building looks like a bird’s nest?
9. Who
designed Pompadour Salon in Paris?
10. Name
three adjectives describing Jean Nouvel’s style.
11. What
is a famous book by Rem Koolhaas?
12. What
are the features of Hadid’s style?
13. What
were the original structures that were of interest to S. Calatrava?
14. What
style was Richardson inspired by? What are the features of that style?
Posłuchaj i pomyśl po angielsku!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz