sobota, 15 listopada 2014

Angielski zawodowy: organizacja reklamy



Nauka języka zawodowego nie musi być nudna i oparta tylko o podręczniki. Wręcz przeciwnie – powinna bazować raczej na multimediach – różnego rodzaju filmikach, przekazach medialnych, artykułach, ulotkach, kampaniach reklamowych. Wszystkie te materiały mogą być wykorzystane zarówno podczas zajęć jak i samodzielnej nauki. 

  1.      Poszukuj odpowiedniego języka

Gdzie? – w Internecie, gazetach, materiałach reklamowych, na ulotkach. Warto również zaopatrzyć się w prenumeratę magazynu anglojęzycznego, np. The World of English, English Matters. Czasopisma te bogate są nie tylko w ciekawe artykuły dotyczące edukacji, podróży, kultury oraz zwyczajów, ale także zawierają słowniczki z najważniejszym słownictwem do każdego z tekstów. Ucz się więc słówek, a następnie czytaj tekst. Po jakimś czasie zauważysz, że słowa często się powtarzają, zaczniesz je automatycznie rozumieć i nabędziesz umiejętność świadomego wyboru słów bardziej i mniej przydatnych. 

Oto lista słówek tematycznych: reklama

point of sale, brand, logo, market research, brand loyalty, product, market leader, marketing, advertising, marketability, persuasion, discount, negotiable price, increase/dicrease, supply and demand 

  2.      Anglojęzyczne programy, magazyny, strony internetowe

Są one źródłem tego, czego szukasz: struktur i wyrażeń związanych z reklamą, marketingiem i sprzedażą. Podczas oglądania programu w telewizji lub na youtube zwracaj uwagę na najczęściej powtarzające się zwroty, na elementy perswazji oraz gry słów, na związki między słowem mówionym, a obrazem. Zastanów się nad podobieństwami i różnicami w reklamach anglo- i polskojęzycznych. Czy da się na tej podstawie stwierdzić różnice w mentalności tych dwóch społeczeństw? Jak podejść do odbiorcy/klienta polskiego, a jak do Brytyjczyka czy Amerykanina? 


Porównaj! Czy dostrzegasz elementy nieprzetłumaczalne, istniejące tylko w polskiej lub tylko brytyjskiej kulturze?

  3.      Artykuły na www.bbc.co.uk

Na stronie BBC znajdziesz szereg artykułów lub programów tematycznych związanych z reklamą. Szukaj pod rubryką Entertainment and Arts. Warto też zainteresować się wiadomościami BBC World News. Słownictwo tam używane charakteryzuje się nie tylko nienagannym akcentem, ale także typowym słownictwem ze świata mediów. 


Powodzenia w nauce!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz