niedziela, 29 listopada 2015

Osobowość a styl uczenia się języków obcych


Pewnie nie raz zastanawiałeś/zastanawiałaś się jak to jest, że niektóre metody uczenia się działają w przypadku twoich znajomych, a w twoim własnym nie. Jak to możliwe, że ucząc się języka próbuję zastosować wszystkie znane mi triki czy znalezione w internecie wskazówki i bezskutecznie? Czy jesteś ze mną coś nie tak? Czy kiedykolwiek w ten sposób myślałeś/myślałaś? Zapewniam cię, że wszystko z tobą w porządku. Uwierz – nie tylko ty masz takie problemy. Tak naprawdę reklamy metod nauczania wypuszczane przez szkoły językowe czy kursy do samodzielnej nauki zapewniające, że nauka w miesiąc jest możliwa to moim zdaniem mit. Każda z metod ma swoje plusy i ograniczenia, każda wymaga twojego czasu i zaangażowania. Ale żeby zacząć uczyć się języka w pełni efektywnie, musisz zajrzeć w głąb siebie i odpowiedzieć sobie na pytanie: jaką osobą właściwie jesteś i co jest twoim językowym celem. Znając swój typ osobowościowy, łatwiej będzie ci dobrać odpowiednie metody uczenia się oraz zestawy ćwiczeń językowych. Każdy jest inny i to co „działa” na jednego, niekoniecznie sprawdzi się w przypadku drugiego.

wtorek, 31 marca 2015

Język angielski zawodowy dla gimnazjalistów

Podczas Dni Otwartych Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Melioracji w Krakowie 11 marca 2015 roku odbyła się lekcja pokazowa języka angielskiego zawodowego skierowana specjalnie dla gimnazjalistów. Tematem przewodnim lekcji była ochrona środowiska. Gimnazjaliści poznawali słownictwo związane ze środowiskiem, tworzyli projekt ekologicznego miasta, a także wzięli udział w projekcji krótkiego filmiku video Save Our World (Chroń nasz świat). Uczniowie gimnazjum pracowali pod czujnym okiem uczniów ZSIŚiM, którzy specjalnie dla nich wcielili się w służącą pomocą drużynę GREEN TEAM. Celem lekcji była prezentacja elementów języka angielskiego zawodowego oraz sposobów nauczania języków obcych w ZSIŚiM, a także dostarczenie gimnazjalistom pożytecznych wrażeń edukacyjnych. Pomysłodawczynią oraz organizatorką projektu była Aneta Kwaśniak-Gawłowska.

piątek, 20 lutego 2015

eTwinning Projects


Ostatnio uczestniczyłam we wspaniałej konferencji poświęconej właśnie projektom eTwinning. eTwinning  to bezpłatna platforma międzynarodowa, która pozwala na nawiązywanie kontaktów między nauczycielami oraz uczniami w celu wymiany doświadczeń, inspiracji oraz tworzenia różnorodnych projektów e-learningowych.

czwartek, 29 stycznia 2015

Angielski zawodowy w architekturze/budownictwie



Dziś mam dla was filmik video by Doug Patt. Na jego podstawie stworzyłam zadanie językowe, którego celem jest ćwiczenie rozumienia ze słuchu oraz specyficznego słownictwa związanego z architekturą oraz budownictwem. Oglądając video History of Architecture: The Masters uczniowie nie tylko poznają szereg cech architektonicznych budowli, ale także uczą się praktycznego użycia poznanego słownictwa. Wsłuchując się w treści zaprezentowane w programie uczniowie mają możliwość „przełączenia się na myślenie i rozumienie” w języku angielskim. 

niedziela, 14 grudnia 2014

Angielski zawodowy: architektura krajobrazu, ogrodnictwo, inżynieria środowiska



Z roku na rok coraz bardziej uświadamiam sobie jak ważne są specjalizacje. Język angielski ogólny jest oczywiście w dzisiejszych czasach koniecznością, ale to dopiero język specjalistyczny czy zawodowy stwarza uczniom więcej możliwości na rynku pracy oraz w przyszłej karierze zawodowej. Na czym się koncentrować w nauce języka zawodowego? Jak dopierać ćwiczenia, żeby były jak najbardziej praktyczne i efektywne? 

sobota, 15 listopada 2014

Angielski zawodowy: organizacja reklamy



Nauka języka zawodowego nie musi być nudna i oparta tylko o podręczniki. Wręcz przeciwnie – powinna bazować raczej na multimediach – różnego rodzaju filmikach, przekazach medialnych, artykułach, ulotkach, kampaniach reklamowych. Wszystkie te materiały mogą być wykorzystane zarówno podczas zajęć jak i samodzielnej nauki.