środa, 18 grudnia 2013

Plan lekcji świątecznej



Wrzucam dziś Wam plan lekcji świątecznej, którą niedawno przeprowadziłam. Lekcja okazała się sukcesem, można ją wykorzystać w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku, bądź wybrać pewne elementy, np quiz i wykorzystać je na innych lekcjach tematycznych.



  1.       Typ zajęć: otwarta lekcja z języka angielskiego
  2.       Dane grupy: uczniowie III klasy gimnazjum oraz VI klasy szkoły podstawowej (ok. 15 osób)
  3.       Czas trwania zajęć: 45 minut plus 15 minut przerwy na poczęstunek
  4.       Temat lekcji: Christmas – lekcja świąteczna.
  5.       Materiały i dodatkowe atrakcje:
- obrazki świąteczne wraz z ich angielskimi nazwami
- CD z kolędami i pastorałkami angielskimi
- karta pracy: tekst wybranej kolędy z lukami do uzupełnienia, ćwiczenie językowe
- prezentacja o Świętach Bożego Narodzenia w krajach anglojęzycznych wraz z quizem
- mini nagrody, poczęstunek
- aniołki

       6. Cele lekcji:
a) wiedza:
- nauka nowych słów i wyrażeń związanych ze Świętami Bożego Narodzenia
- poszerzenie wiedzy uczniów o elementy kultury krajów anglojęzycznych – zwyczaje świąteczne
b) umiejętności:
- ćwiczenie na słownictwo oraz elementy kultury krajów anglojęzycznych (prezentacja)
- ćwiczenie na słownictwo (dobieranie nazw do obrazków, ćwiczenie językowe)
- ćwiczenie umiejętności zapamiętywania i mówienia (odpowiadanie na pytania - quiz)
- ćwiczenia na rozumienie ze słuchu (tekst z lukami)
- ćwiczenia komunikacyjne (w parach i grupach).

         7. Przebieg lekcji:
a) powitanie uczniów:
Nauczyciel wita uczniów klasy VI oraz ich nauczyciela i zaprasza do wspólnej lekcji. W tle słychać kolędy. 

b) rozgrzewka:
Uczennice z klasy III gimnazjum zadają pytania:
Do you like Christmas? How do you celebrate Christmas? What English words connected with Christmas do you know?

c) prezentacja i ćwiczenia:
I. Prezentacja o zwyczajach świątecznych w krajach anglojęzycznych przedstawiana przez uczennice klasy III. Prezentacja ma na celu zapoznanie uczniów ze zwyczajami świątecznymi w Wielkiej Brytanii oraz wprowadzenie słownictwa związanego ze Świętami. 

II. Uczennice klasy III pokazują uczniom klasy VI obrazki związane ze Świętami i pytają szóstoklasistów o angielski odpowiednik. Wybrani uczniowie klasy VI dopasowują obrazki do ich angielskich nazw.

III. Quiz świąteczny dla uczniów klasy VI. Wszyscy siedzą w kółku, jeden uczeń otrzymuje puszkę z pytaniami dotyczącymi prezentacji oraz wprowadzonego słownictwa. Nauczyciel włącza kolędę, podczas słuchania i śpiewania kolędy puszka „wędruje” z rąk do rąk. Gdy muzyka przestaje grać, uczeń, który trzyma puszkę losuje pytanie i odpowiada na nie. Za poprawną odpowiedź otrzymuje cukierka od aniołka. Wszyscy uczestnicy quizu dostają mini nagrody (rozdawane przez aniołki). 

IV. Uczniowie klasy VI zostają dobrani w cztery grupy i mają za zadanie wykonać zadania znajdujące się na karcie pracy (kolęda Jingle Bells z lukami oraz ćwiczenie językowe). Uczennice klasy III rozdają tekst z angielską kolędą, w której brakuje pewnych słów. Uczniowie mają wysłuchać angielską kolędę, a następnie uzupełnić tekst brakującymi słowami. Drugie ćwiczenie (opcjonalne) polega na ułożeniu angielskich słów z wyrazu CHRISTMAS TREE. Słowa, które trzeba ułożyć są odpowiedziami na pytania zadane w języku angielskim. Uczennice klasy III monitorują ich pracę i pomagają im.

d) Zakończenie lekcji:  Aniołki rozdają  świąteczne kalendarze. Uczniowie i nauczyciele zostają zaproszeni na poczęstunek oraz do wspólnego  śpiewania kolęd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz